cross mobility

Trening wydajny zyskuje na popularności wśród osób trenujących na siłowni. Ten typ treningów naśladuje ruchy z powszedniego życia oraz wspomaga zapobiegać urazom. Regularnie wykonywany ma prawo podwyższyć elastyczność i równowagę. W efekcie będziesz w stanie wykonywać wszystkie codzienne czynności bezpiecznie i efektywnie. Sportowcy oraz kulturyści angażują się w trening funkcjonalny również po to, aby:

•    wyleczyć się z kontuzji
•    zróżnicować treningi
•    ćwiczyć wyznaczone mięśnie.

Co to jest trening funkcjonalny?

crossfit mobility

Większość wielbicieli fitnessu słyszała o treningu funkcjonalnym, jednakowoż tylko nieliczni wiedzą, co to właściwie znaczy. Ta forma aktywności fizycznej istnieje od dziesięcioleci. Początkowo była użytkowana przez fizjoterapeutów do rehabilitacji. Lekarze zalecali go pacjentom z zaburzeniami ruchowymi. Obecnie trening funkcjonalny stał się podłożem wielu planów treningowych.

Jakie profity niesie trening funkcjonalny?
Funkcjonalne ćwiczenia treningowe są w stanie podnieść siłę i odporność, spalić kalorie i odzyskać formę mięśni po kontuzji. Wspierają również układ sercowo-naczyniowy i dopasowują sprawność fizyczną.
Inną zaletą jest to, że większa część treningów można wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Perfekcyjne wyniki uzyskuje się, kiedy ruch jest nieograniczony. Natomiast niektóre ćwiczenia siłowe działają najodpowiedniej, gdy ruch odbywa się tylko w jednej płaszczyźnie (zwłaszcza w kulturystyce). W zależności od Twoich wymogów oraz celów, masz prawo te ćwiczenia zaadaptować pod siebie, tym o wiele bardziej, że ten typ treningu jest profesjonalny zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych sportowców.

Comments are closed.